tirsdag 23. oktober 2012

Slik ble bursdagskjolen

Siden den forrige kjolen ikke ble som jeg hadde tenkt til det aktuelle bursdagsbarnet måtte jeg til å sy en ny kjole som jeg håper faller i smak. Ganske annerledes enn den forrige men allikevel samme grunnmønster som er brukt. Inspirert av min egen jakke fra Chill hadde jeg lyst til å prøve meg på sånn kant nederst som jeg ikke vet hva heter. Og det ble jeg fornøyd med, brukte x3 lengde av hva kjolen er opprinnelig for å komme helt rundt. Så var det en veldig kjekk kjole å sy og. Litt sånn dill noen plasser men samtidig lett.
Kjole
Str: 98
Stoff: Velour/Chenille fra Stoff & Stil, interlock med feer og ribb fra Sydilla.
Vanskelig å ta bilde av velour fordi den blir så rar i blitsen.
Hadde forresten sykveld her en kveld og da lærte jeg noe nytt som jeg ikke har tenkt på før. Det er at hårene på velouren må kunne legges nedover på et plagg. jeg lurer veldig på om jeg har gjort dette på de tidligere plaggene jeg har laget.

Ha en flott dag mine kjære lesere.

4 kommentarer:

  1. kjempefin kjole ,ønsker meg en sånn i voksen størrelse :)
    mor

    SvarSlett
  2. Hei;)
    Tusen takk forkoselig bursdagshilsen;))
    Nydelig kjole;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  3. åh, den var kjempestilig!

    Det med retningen på velouren er egentlig en smakssak. Når jeg syr bukser foretrekker jeg å ha dem oppover, for da får buksene en mørkere farge siden man som regel ser på dem ovenfra :-)

    SvarSlett
  4. Kjempeskjønn kjole. Likte spesielt godt hetta. Har også sydd bukser med velouren «opp ned».
    Silje :-)

    SvarSlett

Jeg setter pris på hver og en av kommentarene jeg får!