fredag 26. oktober 2012

Ny bukse

Her kommer buksa som største måtte få når lillebror arvet den andre siden den var blitt for liten og genseren fremdeles var passe. Jeg hadde heldigvis en liten rest igjen av traktor frotten fra Metsola som jeg kunne bruke i lommene. Nå er det helt tom og ser ikke ut til å være til å oppdrive i norske nettbutikker heller. Mønsteret på buksen har jeg tegnet selv, jeg har og tegnet enda ett nytt mønster på bukse men det har jeg ikke fått testet ut enda. Da har jeg brukt det svenske heftet Grundkonstruktioner med modellförslag till barnmönster Av Vivianne Landström.  Jeg er veldig spent på hvordan det ferdige resultatet blir. Jeg laget og et mønster på en genser fra dette heftet og. Brukte mine to gutter som utgangspunkt for størrelsene. 

Bukse:
Str: 110/116
Stoff: Chenille fra Stoff&Stil, ribb fra Skipper stoffer, frotte i lommene fra Textart.no
Mønster: Eget





Buksen er allerede tatt i bruk flere ganger med stort hell.

Ha en flott helg.
C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på hver og en av kommentarene jeg får!