søndag 12. august 2012

Bukse i eget mønster

Endelig har jeg fått satt meg ned og tegnet et buksemønster. Jeg ville ha et som ikke var så vidt som det jeg pleier å sy i men ikke så trangt heller. Første prototype er ferdig og det må noen små justeringer til. Ribben oppe og nede skal bli litt lenger, slik at de kan brettes opp og ned. Dongeri kvaliteten fra S&S var det så som så, ser allerede etter to dagers bruk at det vises på den. I dag har jeg bestilt noen nye tråder i litt tykkere kvalitet for å få pyntesømmene litt mer frem. Med tykkere kvalitet er det #50 i stedet for #120 som er vanlig.
Bukse:
Mønster: Eget svinsebuksemønster
Str: 92
Stoff: Dongeri, bomull i lommene og ribb fra S&S
 Bak på lommen har jeg tenkt å ha forskjellige pyntesømmer alt etter hva som passer, denne gangen ble det noen krypdyr som vandrer over lommen.
Noen bilder som viser hvordan buksen er på og siden dette er mitt eget mønster:


Jeg hadde fra før en genser som passet til stoffet i lommene som ble brukt denne gang. Tanken er og at de skal ha nøytrale lommer slik vanlige dongeribusker har slik at de passer bedre til alle overdeler.

Ønsker alle en riktig god ny uke som begynner i morgen.

post signature

4 kommentarer:

  1. Kjempefin bukse , stilig pynt på lommen !!mor

    SvarSlett
  2. KJempefin bukse. DU er dyktig. JEg er også skuffet over dongerien fra Stoff of stil, den tynne dongerien er bedre, men slites også fortere.

    SvarSlett
  3. Så kreativ du er. Blir veldig fine ting du lager. Henter inspirasjon til barnebarn her. God høst til deg...

    Klem fra Ingun

    SvarSlett

Jeg setter pris på hver og en av kommentarene jeg får!