tirsdag 7. august 2012

Et lite tips fra meg

Her i huset går klær i arv, men det er ikke alltid klærne passer når de trengs. Minsten trengte noen nye dongeribukser til barnehagen og det lå to på vent til han. Men de var for lange til han nå, for de var ikke smale nok nede til at de ikke skle ned over foten hans. Da kom jeg på at dette kan jeg jo lett fikse med litt ribb nede. Som sagt så gjort, det var bare å ta med seg buksene opp på syloftet mitt og sette i gang. Her ser dere resultatet.
Før: 

Etter:




Ribben ble laget litt lang slik at de kan brukes lenge. Regner med det ville vært minst et halvt år til de kunne blitt tatt i bruk før. Og nå kan de sikkert brukes et halv år lenger og. Den ene bukse var og litt slitt nede i kanten men det klippet jeg bare bort. Dette var gjort på ca 20 min så veldig fort gjort.

Ha en fortsatt fin kveld.


post signature

2 kommentarer:

  1. det var et veldig godt tips og så bra når klær kan arves !

    mor

    SvarSlett
  2. Oii, det var jo genialt! Blei kjempebra! :)

    SvarSlett

Jeg setter pris på hver og en av kommentarene jeg får!